Skip to main content
Pranešimai

VšĮ „Kauno lietaus vaikai“ VDC „SVAJONĖ“ VEIKLŲ 2024 M.RUGPJŪČIO MĖNESIO ATASKAITA

By 28 rugsėjo, 2024No Comments

VšĮ „Kauno lietaus vaikų “dienos centre „Svajonė “ paskutinis vasaros mėnesis
praskriejo akimirksniu. Šį mėnesį vaikai džiaugėsi geru oru lauke leidžiant laisvą laiką žaidimų
aikštelėje, vaikščiojant po Laisvės alėją, Santakos parką, Studentų skverą. Smagu paminėti, jog
Rugpjūčio mėnesį vaikai lankėsi popietei vaikų dienos centre „Santara“. Viešnagės metu vaikai
ugdė bendravimo įgūdžius komunikuodami su kito centro vaikais, mokėsi dirbti komandoje,
užjausti bei suprasti kitus, ugdė socializacijos įgūdžius. Abiejų centrų vaikai žaidė vadovių
paskirtus žaidimus: dalyvavo estafetėse, sprendė logines užduotis, kūrė individualius piešinius
paskirta tematika, kartu žiūrėjo filmą, pietavo „Bernelių užeigoje“, leido laiką gamtoje, pikniko
metu skanavo įvairius užkandžius. Šį mėnesį centre buvo lavinami vaikų savitvarkos ir
savarankiškumo įgūdžiai. Vaikai atvykę į centrą nepamiršo nusiauti batus, nusiplauti rankas,
apsiauti šlepetes, susitvarkyti savo darbo vietą, taip pat, valėsi dantis, plovė indus, nešė šiūkšles.
Šį mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė “ minėjome:
 Pasaulinę fotografijos dieną;
 Baltijos kelio dieną;
 Tarptautinę šuns dieną;
Kūrybinių dirbtuvėlių metu vaikai su paskirtomis priemonėmis iš kartono, blizgučių
kūrė savo svajonių fotoaparatus, naudojant spalvotą popierių kūrė šuniukus iš geometrinių figūrų,
tarptautinei Baltijos kelio dienai paminėti grupelėje kūrė plakatą. Kitų meninių užsiėmimų metu
vaikai išbandė kelias skirtingas dailės technikas kūrė vikšrus naudojant tualetinį popierių ir
dažus, lipdė iš modelino puodukus, iš maistinių dažų kūrė lipdukus langams, mokėsi pinti iš
siūlų, vėrė apyrankes iš karoliukų, piešė nuotaikingus žmogeliukus pasikeisdami ratu, tapė ant
balionų ir baltų maikučių. Kulinarinių užsiėmimų metu vaikai mokėsi gaminti tortilijas, naminę
žėlę, tinginį, kotletus, naminį braunį, salotas, varškėtukus. Kuomet vaikai buvo pavyzdingi buvo
apdovanoti ledais, pica. Individualių konsultacijų metu socialinė darbuotoja atsižvelgdama į
kiekvieno vaiko poreikius bei emocinę būklę paskyrė praktines individualias ir į grupę
orientuotas užduotis. Vienas iš jų dailės terapijos metodas „Emocijų žemėlapis“. Užduotis buvo
orientuota į vaiko emocinę būklę. Vaikų buvo paprašyta visas žmogaus patiriamas emocijas

2
aprašyti bei susieti su konkrečia situacija. Šis dailės terapijos metodas padėjo vaikams lengviau
atpažinti vyraujančias emocijas, jų neslopinti ir reflektuoti su visais drauge.
Svarbu paminėti, jog vaikų dienos centre „Svajonė“ lankėsi socialinės darbuotojos iš
Kauno miesto socialinių paslaugų centro pravesti likusių dailės terapijos užsiėmimų. Per
paskutinius dailės terapijos užsiėmimus vaikai ant akmenukų piešė vasaros įsimintiniausius
atsiminimus. Veiklų eigoje vaikai tapė rate. Kiekvienas vaikas turėjo progą ką nors gražaus
nupiešti ant kito draugo akmenuko. Užsiėmimo pabaigoje socialinės darbuotojos su vaikais
aptarė visų susitikimų pagrindines veiklas, vaikų įspūdžius. Užsiėmimą pabaigė paskatinus
vaikus padovanoti akmenukus draugui iš dešinės bei verdami draugystės apyrankes iš karoliukų.
Kadangi šį mėnesį centre lankėsi psichologė per individualius užsiėmimus vaikai
susipažino su skirtingomis tehnikomis taikomas psichologijoje. Psichologė kalbėjo apie mano
asmenines ribas. Vaikų buvo paklausta su kuriuo žmogumi norėtų pasimatuoti ribomis. Šis
metodas skatino pagalvoti apie vaiką supančius asmenis (šeimos narius, draugus, mokyklos
bendruomenę). Vaikai užsiėmimo metu aptarė pagrindinius klausimus:
 koks jiems elgesys nepatinka?
 kaip aš pažeidžiu kito erdvę?
 Koks elgesys nepatinka vaikui ir kito žmogaus kalbant apie santykius?
 Kaip galima su manimi elgtis ir ko aš netoleruoju?
Per sekantį užsiėmimą psichologė su vaikais kalbėjo apie lyderystės gebėjimų
išpildymą. Veiklų metu visi vaikai piešė komandoje, kartu analizavo nupieštus piešinius. Vėliau
žaidė žaidimą pavadinimu „Emocijų traukinys“- piešimas ant laikraščių. Šis metodas buvo
taikomas tam, kad vaikai gebėtų išlieti pykti, mokėtų atsiprašyti. Taip pat vaikai užsiėmimų metu
atliko savęs analizavimo užduotį mokėsi save pažinti reflektuojant. Veiklos metu vaikai mokėsi
pabaigti sakinius rašant žodžius, kurie kyla pirmą kartą. Taip pat teko užbaigti sakinius po vieną
žodį „Aš esu“. Veiklų eigoje vaikai kūrė personažus, kurie atspindėtų silpnybę. Vėliau vaikai
turėjo sukurti penkis sakinius orientuojantis į jų gyvenimą, jeigu vadovautų jų sukurtas
personažas iš blogos pusės. Su psichologe vaikai reflektavo, ką reiktų pakeisti personažui, jog jis
įgytų teigiamą pusę. Šis metodas buvo taikomas, jog vaikai išbandydami praktiškai suprastų, jog
reikia ieškoti teigiamų stiprybių, resursų, jog jų gyvenimas pasikeistų į teigiamą pusę. Paskutinio
užsiėmimo metu vaikai su psichologe diskutavo, kaip jaučiasi tam tikroje situacijoje: pvz, kaip
jaučiasi šiuo metu, kokius jausmus patiria. Taip pat mokėsi kurti skulptūras pagal tam tikras

3
emocijas, kaip laimė, meilė, liūdesys. Ši užduotis buvo atliekama komandoje vaikams liečiant
vieni kitų rankas, kojas, galvą. Sekanti užduotis buvo orientuota į emocinę būklę, kadangi vaikai
pagal paskirtą situaciją mokėsi tam tikrą emociją pavaizduoti meniškai. Pačioje pabaigoje vaikai
kūrė vienas kitam dovanėles ir žaidė „Dixit“ žaidimą.
Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė

kaunolv

Nevyriausybinė organizacija teikianti visokeriopą pagalbą ASS ir kitų raidos sutrikimų turintiems vaikams bei jų tėvams, globėjams ir kitiems šeimos nariams

Leave a Reply