Skip to main content

VšĮ „Kauno lietaus vaikų “dienos centre „Svajonė “paskutinis pavasario mėnesis praėjo labai greitai, kadangi visi su nekantrumu laukiame artėjančių vaikų atostogų bei saulėtų vasaros dienų. Šį mėnesį vaikams buvo organizuojmos kūrybinės veiklos, teikiamos psichologės paslaugos, organizuojami Trampolino užsiėmimai.

Šį mėnesį buvo skiriamas didelis dėmesys lavinti vaikų savitvarkos ir savarankiškumo įgūdžius. Vaikai atvykę į vaikų dienos centrą buvo mokomi nusirengti savo rūbus, pasikabinti į tam tikrą paskirtą vietą, nusiauti batus, apsiauti šlepetes, nusiprausti rankas su muilu. Dienos pabaigoje buvo formuojami vaikų savitvarkos įgūdžiai, kiekvienas vaikas privalėjo nusinešti savo indus į indaplovę, nušluostyti stalą, valyti dulkes, išluoti patalpas. Tokiu būdu buvo lavinami ir formuojami vaikų asmeniniai įgūdžiai laikytis disciplinos, higienos įpročių. Vaikams buvo sudarytos puikios sąlygos atvykus į centrą po mokyklos atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla pavyzdžiui žaisti skirtingus stalinius žaidimus, žiūrėti pasirinktą filmą. Po pamokų ruošos, centro veiklų vaikai popietes leido lauke tyrinėdami Kauno miesto architektūros pastatus, kraštovaizdžius. Lankėsi Santakos parke, lipo į Pelėdų kalną, grožėjosi Kauno pilies vaizdu, o pietauti vyko į Prezo kepyklėlę. Svarbu paminėti, jog kulinarinių užsiėmimų metu vaikai mokėsi virti manų košę, kepti plėšiko akis, rabarbarų pyragą.

Šį mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė “minėjome:

  • Tarptautinę motinos dieną;
  • Šeimos dieną;
  • Europos dieną;
  • Delfinų dieną;
  • Vaikų dieną;
  • Tarptautinės biologinės įvairovės dieną;
  • Mėsainių dieną;
  • Europos kaimynų dieną;

Prieš Tarptautinę mamos dieną vaikų dienos centro „Svajonė vadovė su vaikais Gegužės 3 dieną minėjo mamyčių dieną, kuri buvo skirta pagerbti visas mamytes, močiutes. Kūrybinių dirbtuvėlių metu vaikai kūrė mylimoms mamos ir močiutėms rankų darbo atvirutes, mokėsi rašyti sveikinimus, palinkėjimus. Taip pat su vaikais kalbėta apie Europos dieną, kuri švenčiama Gegužės 9 dieną. Šią dieną vaikai kūrė Europos dienai skirtus lankstinukus, gilino žinias apie Europos šalių įvairovę, žiūrėjo eukacinius filmukus šia tematika. Šeima dažnai apibūdinama, kaip saugumo ir ramybės uostas, todėl nepamiršome paminėti ir Gegužės 15 dienos Tarptautinės šeimos dienos. Šią dieną su vaikais kalbėjome apie juos supančius šeimos narius, meninių užsiėmimų metu vaikai kūrė šeimos medžius, piešė gyvūnus, kurie simbolizuoja tam tikrą šeimos narį atsižvelgus į jų charakterio savybes, išvaizdą ir kt. Atliekant šią užduotį vaikai mokėsi pažinti aplinkinius pritaikant menines priemones, vaizdines korteles. Gegužės 16 dieną minėjome Delfinų dieną, kurios metu vaikai kūrybinių dirbtuvėlių metu kūrė savo svajonių delfinus naudojant popierines lėkštutes bei spalvines priemones. Po kūrybinių darbų poilsio metu žiūrėjo nuotykių filmą „Mano draugas delfinas“. Iš šio filmo vaikai pasimokė, kaip galima užmegzti artimą draugystę su  jūros gyvūnėliu. Šį mėnesį svarbi proga buvo ir vaikų diena švenčiama Gegužės 17 dieną. Šią ypatingą dieną vaikai dalyvavo piknike, kuris buvo organizuojamas Kauno Nemuno salos parke. Šią popietę vaikai žaidė lauko, stalinius žaidimus, gamtos apsuptyje valgė užkandžius ir desertus. Gegužės 22 dieną vaikai kūrė plakatą skirtą paminėti Tarptautinės biologinės įvairovės dieną. Šią dieną vaikai mokėsi meniškai perteikti pasaulyje žinomus augalus, įvairius organizmus. Mėnesio pabaigoje kulinarinių užsiėmimų metu minėjome Tarptautinę mėsainių dieną, kurios metu kiekvienas vaikas turėjo galimybę pats pasigaminti savo svajonių mėsainį naudojant įvairius ingredientus. Gegužės 31 dieną su vaikais minėjome Europos kaimynų dieną, todėl šią dieną kūrybinių užsiėmimų metu vaikai kūrė šalių vėliavas, žaidė interakyvius žaidimus. Kūrybiškumo ugdymas ir kūrybinė laisvė užsiėmimų metu ugdė vaikų vaizduotę, meninius įgūdžius.

 Kitų kūrybinių dirbtuvėlių metu vaikai kūrė įvairiausius darbelius, kaip saulytės iš popierinių puodelių, bites ir kartono ir spalvoto popieriaus, išbandė tapymą naudojant burbulų techniką. Svarbu paminėti, jog vaikams buvo organizuojami individualūs ir grupiniai meniniai užsiėmimai, kurių metu vaikai išbandė dailės terapiją. Dailės terapijos metu vaikams buvo sudarytos sąlygos naudoti dailės terapijos korteles pavadinimu „Sumanumai sumanai“. Šios kortelės buvo orientuotos į vaikų kūrybiškumą ir savirefleksiją. Svarbiausia, jog vaikai turėjo progą ekperimentuoti, mokytis stebėti ir pajausti ir priimti save per kūrybinį procesą- piešimą. Užsiėmimo metu vaikai burtų keliu traukė skirtingų tipų korteles pagal kriterijus pvz: spalva, gamta, įkvėpimas, veiksmas, priemonė. Kiekvienos rūšies kortelė paskatins vaikus sukurti tos dienos kūrinį. Svarbiausias žingsnis – išsitraukti po vieną kiekvienos rūšies kortelę ir pagal jas kurti. Rezultatas gavosi stulbinantis, vaikams labai patiko, todėl motyvacija išbandyti šią dailės terapijos techniką dar kartą išliko. Individualių konsultacijų metu vaikai atliko menines užduotis pavadinimu kaip „minčių ratas “, „penki džiuginantys dalykai“bei tikras ir „netikras draugas“. Atliekant šias užduotis vaikai mokėsi geriau suprasti draugystės apibrėžimą, išmoko papasakoti apie geriausius ir netikrus draugus kurdami draugams linkėjimus ugdė tokius gebėjimus, kaip atpažinti priklausymą grupei jausmą, kaip suvokti savo unikalumą, atpažinti ir įvardinti savo emocijas.

Šį mėnesį, kaip įprasta vaikams buvo organizuojami psichologės užsiėmimai, kurių metu vaikai išbandė skirtingas technikas, aptarė svarbias temas, kurios buvo orientuotos į vaikų emocinę būklę. Psichologės kiekvienas užsiėmimas prasidėjo nuo laisvos kūrybos darbelio, kurio metu vaikai piešė tai ką jaučia iš širdies. Viena iš paskirtų užduočių buvo pavadinimu „Aš dabartyje- aš ateityje“. Kadangi ši užduotis buvo orientuota į pačius vaikus, jiems reikėjo pagalvoti ir nupiešti, kaip jie save prisimena save mažą, kaip save mato dabar ir kaip save įsivaizduoja ateityje. Vėliau atsakinėjo į pateiktus psichologės klausimus remiantis piešiniu. Kadangi ne visi vaikai vaizdavo savo perpieštą siluetą, todėl naudojant plastiliną turėjo savo kūną suformuoti. Kito užsiėmimo metu psichologė su vaikais kalbėjo apie svajonių išsipildymą, norų siekimą. Eigoje vaikai piešė baimę bei diskusijų metu mokėsi ieškoti sprendimo būdų, kaip su ja kovoti. Iš baimės turėjo sukurti gražų paveikslą pvz: iškirpti širdelę, karūną. Vėliau meninių užsiėmimų metu vaikai piešė, kaip jie įsivaizduoja saugumą, pokalbio metu kalbėjo apie pagalbą sau bei rašė dešimt savybių apie pasitikėjimą savimi. Užsiėmimų metu paminėjo ir šeimos dieną, todėl meninių užsiėmimų metu piešė šeimos narius gėlių vaizdiniais. Veiklos eigoje piešė žmogų, kuris vaikui labiausiai trūko ir šiuo metu pakeistų jo gyvenimą. Taip pat vaikai mokėsi vieni kitiems sakyti komplimentus ir kūrė komplimentų kubelį. Dienos pabaigoje vaikai žaidė emocijų-judėjimo žaidimą naudojant korteles. Paskutinį mėnesio užsiėmimą su vaikais buvo aptarta sąvoka kas yra laimė. Vaikai meninių užsiėmimų metu galvojo kas galėtų padaryti vaiką laimingą dabartyje ir ateityje. Veiklų eigoje vaikai piešė laimingą žmogų. Klausė ir pasakojimą apie laimingą žmogų sau saugioje vietoje, o vėliau aptarimo metu turėjo ant balto lapo perteikti, tai ką suprato iš pateikto atvejo. Užsiėmimo metu vaikai skaitė teiginius apie laimingą žmogų, juos karpė ir pritaikė sau.

Mėnesio pabaigoje Gegužės 28 dieną vyko trampolino užsiėmimai, kuriuos organizavo Kauno miesto socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja ir atvejo vadybininkė. Trampolino užsiėmimų grupės pagrindinis tikslas- stiprinti vaikų pasitikėjimą ugdant jų komunikacijos gebėjimus, stipriųjų savybių atpažinimas. Pirmasis susitikimas praėjo nuo darbuotojų ir vaikų susipažinimo. Visi turėjo pasakyti savo vardą, išsakyti su kokia nuotaiką atvyko į susitikimą, ką mėgsta veikti laisvalaikiu. Veiklų eigoje traukė korteles pagal savo nuotaiką, mėgstamus interesus ir diskutavo. Po diskusijos vaikai galvojo dienos centro „Svajonės“ lankytojų. Grupelės pavadinimą, kūrė taisykles, rašė susitikimo tikslą. Visas originalias mintis vaikai perteikė kurdami plakatą.     

  Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė

Leave a Reply