Skip to main content
Pranešimai

VšĮ „Kauno lietaus vaikai„ VDC „SVAJONĖ“ VEIKLŲ 2023 SPALIO MĖN. ATASKAITA

Antrasis rudens mėnesis net nepastebėjome, kaip neapsakomai greitai praskriejo. VšĮ „Kauno lietaus vaikų“ dienos centrui „Svajonei“ Spalio mėnesis buvo gana darbingas, kadangi turėjome net tris užsiėmimus su psichologe, daug įvairiausių progų paminėti ir užsiimti mėgstama veikla vaikų atostogų metu.

Šį mėnesį socialinė darbuotoja lavino vaikų savitvarkos ir savarankiškumo įgūdžius. Vaikai atvykę į vaikų dienos centrą buvo mokomi nusirengti savo rūbus, pasikabinti į tam tikrą paskirtą vietą, nusiauti batus, apsiauti šlepetes, nusiprausti rankas su muilu. Dienos pabaigoje buvo formuojami vaikų savitvarkos įgūdžiai, kiekvienas vaikas privalėjo nusinešti savo indus į indaplovę, nušluostyti stalą, valyti dulkes, iššluoti patalpas. Tokiu būdu buvo lavinami ir formuojami vaikų asmeniniai įgūdžiai laikytis disciplinos, higienos įpročių. Vaikams buvo sudarytos puikios sąlygos atvykus į centrą po mokyklos pusvalanduką atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla (žaisti skirtingus stalinius žaidimus, žiūrėti pasirinktą filmą ar apsilankyti organizuojamoje mugėje, parodoje).

Spalio mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė“ minėjome šias progas:

  • Pasaulinę gyvūnijos dieną;
  • Mokytojų dieną;
  • Šypsenos dieną;
  • Helovyną;

Spalio 4 dieną socialinė darbuotoja organizavo kūrybines dirbtuvėles, kurių metu minėjo Pasaulinę gyvūnijos dieną. Meninių užsiėmimų metu vaikai iš spalvoto popieriaus, dažų gamino pasirinktus gyvūnėlius. Sekančią dieną minėjome mokytojų dieną, kurios metu vaikai meninių užsiėmimų metu kūrė rankdarbį mokytojui su pasirinktomis priemonėmis. Taip pat socialinė darbuotoja organizavo diskusija, kurios metu su vaikais kalbėjo apie mokytojų profesiją ir svarbą mūsų visuomenėje. O Spalio 6 dieną minėjome tarptautinę šypsenos dieną, kurios metu vaikai kūrybinių dirbtuvėlių metu dekoravo emoji veidelius pasirinktomis priemonėmis. Svarbu paminėti, jog grupėje buvo organizuojamas emocijų žaidimas- BINGO, kuris buvo skirtas vaikams atsipalaiduoti, išmokti pažinti emocijas ir gebėti jas įvardinti. Meninių užsiėmimų metu buvo ugdomas vaikų kūrybiškumas, dėmesingumas, o rankdarbių kūrimas padėjo vaikams lengviau kontroliuoti emocijas, ugdė kantrybę bei skatino pasitikėjimo savimi jausmą. Paskutinę mėnesio dieną Spalio 31 dieną su vaikais minėjome Helovyną. Šiurpnakčio metu socialinė darbuotoja vaikams organizavo moliūgų skaptavimo ir dekoravimo užsiėmimą. Taip pat dienos eigoje vaikai žiūrėjo pasirinktą filmą Helovyno dienos tematika. Po filmo peržiūros grupelėje vyko filmo aptarimas bei individuali kūrybinė užduotis. Vaikų įtraukimas į maisto gaminimo procesą skatins vaikų tam tikras vidines savybes. Vaikai savo rankomis sukūrę patiekalą savimi didžiuosis, labiau savimi pasitikės, nebijos iššūkių, plės žinių akiratį kulinarijos srityje. Socialinė darbuotoja nepamiršo stiprinti vaikų užimtumo organizuojant kulinarinius užsiėmimus. Šį mėnesį kulinarinių užsiėmimų metu vaikai gamino varškės apkepą, salotas, bananų duoną, saldžius blynelius, vištienos kepsnelius.

Spalio mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė“ buvo teikiamos psichologo paslaugos. Spalio 2 dienos užsiėmimai su psichologe prasidėjo nuo diskusijos su kokia nuotaika aš atėjau? Visi vaikai aktyviai įsitraukė į psichologės organizuojamą diskusiją, nebijojo su visais pasidalinti ir pasikalbėti apie asmeninę emocinę būseną. Taip pat vaikai mokėsi atpažinti kūno kalbą vyraujant tam tikrai emocijai, todėl užsiėmimo metu jų buvo paprašyta įvardinti dėl kokių priežasčių jie yra laimingi. Vėliau vaikams buvo paskirta meninė užduotis pavadinimu „Kalnas“. Šio metodo tikslas buvo ugdyti vaikų vaizduotę, stiprinti dėmesingumą, kūrybiškumą. Šią meninę užduotį vaikai atliko trimis etapais: pirmiausia vaikams reikėjo nupiešti kas yra aplink kalną, sekančio etapo metu pagalvoti kas yra virš kalno ir paskutinio etapo metu nupiešti kas sieją kalną bei sugalvoti piešiniui pavadinimą. Užduoties pabaigoje kiekvienas vaikas turėjo galimybę pristatyti savo kūrybinį piešinį ir trumpai papasakoti pagrindinę mintį. Po šio metodo taikymo paaiškėjo, jog dauguma vaikų savo piešinyje tam tikrus simbolius sieja su jausmais, vyraujančiais santykiais šeimoje ir kt. Vėliau psichologė su vaikais aptarė, jog kiekvienas žmogus turi savo herojų, vieniems, tai gali būti šeimos nariai, kitiems filmų veikėjai, muzikantai, sportininkai ar kitų profesijų atstovai, kurie pasižymi unikalumu ir tam tikrais charakterio bruožais. Kadangi psichologei buvo įdomu sužinoti, koks žmogus vaikams yra autoritetas paskyrė kūrybinę užduotį nupiešti savo herojų. Atlikdami šią kūrybinę užduotį vaikai privalėjo atsižvelgti į tam tikrus kriterijus turėjo pavaizduoti herojaus: laisvalaikį, jo mėgstamiausia svajonių šalį, į kokį medį pavirstų, kokiu paukščiu būtų ir kokia gėle. Ši užduotis lavino vaikų vaizduotę, kūrybiškumą, stiprino savivertę. Kiekvieno vaiko piešinys buvo individualus ir labai originalus su skirtingais simboliais. Vaikams nupiešus piešinius vyko aptarimas, kurio metu vaikai mokėsi analizuoti savo atliktą darbą. Iš šios užduoties vaikai suprato, jog visi piešinyje nupiešti simboliai vaizduoja žmogaus turimus resursus, kuriuos jie gali panaudoti gyvenime siekiant užsibrėžtų tikslų. Taip pat ši užduotis privertė vaikus susimąstyti, jog nupieštas įsivaizduojamas herojus tai gali būti pats vaikas.Vėliau buvo organizuojama meninė užduotėlė poromis, kurios metu reikėjo vaikams ant balto lapo pažymėti tašką ir užsimerkus pieši, koks užduoties vadovas pasakys žodį STOP. Ši užduotis išmokė vaikus ugdyti komandinį darbą, stiprinti bendrystės ryšį, jausti vienas kitą siekiant bendro tikslo. Vėliau vaikai dėliojo LEGO kaladėles kūrė savo sukurtam herojui namus, atributiką ir kt. Pokalbio metu pristatė, koks yra pasirinkto herojaus laisvalaikio praleidimo būdai, kokiomis asmeninėmis savybėmis jis pasižymi, kokie vyrauja jo santykiai su šeimos nariais ir pan. Užsiėmimo pabaigoje vaikai žaidė fizinio aktyvumo žaidimą, kurio metu psichologei perskaičius klausimą vaikai turėjo atlikti fizinį pratimą pvz: pašokinėti, pritūpti, nešti pasirinktą daiktą ant galvos, išlaikyti pusiausvyrą ar atsigulti ant grindų. Spalio 16 dieną užsiėmimo metu su psichologe su vaikai veiklą pradėjo pokalbiu su kokia emocija aš atėjau į užsiėmimą. Nors savaitės pradžia buvo sunki, tačiau vaikai veiklos metu išliko pozityvūs, ryžtingi, smalsūs ir motyvuoti. Po trumpos diskusijos psichologė taikė kortelių metodą, kuris buvo skirtas atpažinti skirtingas emocijas. Veiklos eigoje vaikų buvo paprašyta sukurti įsivaizduojamą vidinį pasaulį bei sukurti piešiniui pavadinimą. Užsiėmimo metu buvo aptarta, jog kiekvienas vaikas yra unikalus, individualus ir kūrybiškas. Visi vaikai šią kūrybinę užduotį atliko, kaip suprato (piešė vidinę karalystę aptariant video žaidimus, kiti piešė ženklus, simbolius). Taip pat su vaikais buvo aptarta, jog svarbu siekti užsibrėžtų tikslų, svajonių, išmokti įveikti baimes, nebijoti susibendrauti su kitais. Vėliau vaikai kirpo korteles, kiekvienas dėliojo korteles pagal svarbą, ieškojo konkrečių emocijų pvz, kaip atrodo baimė. Spalio 30 dieną užsiėmimo metu su psichologe vaikams reikėjo nupiešti piešinį pasirinkta tema, o vėliau kūrybiniam darbeliui sugalvoti pavadinimą. Tokiu būdu vaikai mokėsi kūrybiškumo, lavino vaizduotę. Užsiėmimo eigoje vaikai rašė laišką atsimerkus, o vėliau psichologei paskatinus užsimerkti atsirado galimybė improvizacijai. Po šios užduotis vyko grįžtamojo ryšio seansas, kurio metu psichologė kalbino vaikus ir kvietė pasidalinti kokias jie emocijas patyrė atlikdami šią užduotį. Dauguma vaikų teigė, jog jie jautė nesaugumo jausmą, kadangi buvo suvaržyti užsimerkę, taip pat, bijojo klysti. Šios užduoties tikslas buvo įgalinti vaikus nebijoti klysti, mokytis atpažinti savo jausmus ir tobulėti. Užsiėmimo pabaigoje vaikai, kalbėjo apie pasitikėjimą savimi, apie atstumimą, kaip reiškinį žmogaus gyvenime. Viso mėnesio psichologo teikiamos paslaugos buvo orientuotos į vaikų emocinę būklę ir savirefleksiją. Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė.

Leave a Reply