Skip to main content

VšĮ „Kauno lietaus vaikų“ dienos centre „Svajonė“ Rugsėjo mėnesis praėjo darbingai ir džiugiomis nuotaikomis, kadangi prasidėjo nauji mokslo metai darbuotojai buvo įkvėpti naujų idėjų, o vaikučiai pailsėję po vasaros atostogų ir nusiteikę grįžo į mokyklas. Kaip ir kiekvieną mėnesį socialinė darbuotoja lavino vaikų savitvarkos ir savarankiškumo įgūdžius. Vaikai atvykę į vaikų dienos centrą buvo mokomi nusirengti savo rūbus, pasikabinti į tam tikrą paskirtą vietą, nusiauti batus, apsiauti šlepetes, nusiprausti rankas su muilu. Dienos pabaigoje buvo formuojami vaikų savitvarkos įgūdžiai, kiekvienas vaikas privalėjo nusinešti savo indus į indaplovę, nušluostyti stalą, valyti dulkes, išluoti patalpas. Tokiu būdu buvo lavinami ir formuojami vaikų asmeniniai įgūdžiai laikytis disciplinos, higienos įpročių. Vaikams buvo sudarytos puikios sąlygos atvykus į centrą po mokyklos pusvalanduką atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla (žaisti skirtingus stalinius žaidimus, žiūrėti pasirinktą filmą, sporto rungtynes ar apsilankyti organizuojamoje mugėje).

Rugsėjo mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė“ minėjome šias progas:

  • Rugsėjo 1-ają mokslo ir žinių dieną;
  • Taikos dieną;
  • Europos kalbų dieną;
  • Socialinių darbuotojų dieną;

Rugsėjo1-ąją dieną socialinė darbuotoja su vaikais ėjo į Prezo kepyklėlę, valgė desertus, diskutavo apie mokslo svarbą, pagrindinius išsikeltus tikslus, socialinė darbuotoja gebėjo išklausyti kiekvieną vaikai, kadangi vaikai dalinosi pirmaisiais įspūdžiais, kurie įsiminė po pirmos dienos praleistoje mokykloje. Rugsėjo 21-ają dieną minėjome Taikos dieną, kurios metu socialinė darbuotoja vaikams pasakojo, jog svarbu išlikti tolerantišku, empatišku, gerbti kitą žmogų siekiant taikos ir saugios aplinkos mūsų visuomenėje. Tarptautinės dienos proga vaikai menininių užsiėmimų metu dekoravo pagrindinį taikos simbolį- baltą balandį, kurį vėliau pristatė grupelėje. Rugsėjo 26- dieną vaikų dienos centre minėjome Europos kalbų dieną, kurios metu meninių užsiėmimų metu vaikai su socialine darbuotoja gamino pasirinktos šalies vėliavą, klausė skirtingų šalių dainas, sprendė galvosūkius. Socialinė darbuotoja su vaikais aptarė, jog mokytis skirtingas kalbas yra vienas svarbiausių įgūdžių, todėl domėtis kitų šalių kultūra, kalba yra vienas malonumas siekiant pažinti pasaulį, susirasti naujų draugų ir tobulėti, kaip asmenybė. Mėnesio pabaigoje Rugsėjo 27 dieną nepamiršome paminėti ypatingos progos tai- socialinių darbuotojų dienos. Šią dieną socialinė darbuotoja pristatė savo profesiją vaikams, kalbėjo jog socialinis darbuotojas labai svarbus žmogus mūsų visuomenėje padedantis išspręsti kilusias problemas ir be kurio pagalbos daug žmonių neįsivaizduotų savo gyvenimo. Dienos pabaigoje vaikai kūrė atvirukus ir sveikinimus centro socialinei darbuotojai.

Rugsėjo mėnesį buvo organizuojami du grupiniai užsiėmimai su psichologe. Abiejų užsiėmimų metu didelis dėmesys buvo skiriamas aptarti vaikų emocinę būseną. Pirmo susitikimo metu vaikams buvo paskirta individuli kūrybinė užduotis meniškai pavaizduoti patiriamas emocijas. Emocijų perteikimui vaikai naudojo menines priemones t.y ant balto lapo piešė konkrečias psichologės įvardintas emocijas. Dauguma vaikų vaizdavo baimę, vienišumą, pyktį, gėdą, nerimą ir kt. Užduoties pabaigoje vaikai laukė tolimesnių psichologės nurodymų ir turėjo laisvę suplėšyti savo lapą. Šis metodas buvo taikomas tam, kad vaikai išmoktų neslopinti patiriamų emocijų, gebėtų jas kontroluoti bei paleisti. Vėliau vaikai piešė draugystės piešinį siekiant sustiprinti bendrystės jausmą, tarpusavio santykius, dekoravo džiaugsmo mandalą pagal savo sugebėjimus. Dienos pabaigoje vaikai atliko fizinius pratimus pagal pateiktas užduotis. Antro susitikimo metu taikant kortelių metodą vaikai mokėsi sugrupuoti emocijas pagal stiprumą. Užsiėmimo metu apibendrinus paaiškėjo, jog vienos emocijos vaikams teikia džiaugsmą, o kitos vaikui yra nepriimtinos. Šio metodo tikslas buvo įgalinti vaiką pačiam pajusti emocijas, jas apibūdinti, atpažinti ir neslopinti. Kadangi žaidimai su smėliu atpalaiduoja, teigiamai veikia centrinę nervų sistema, lavina dėmesį ir atmintį, padeda kovoti su stresu buvo organizuojama smėlio terapija. Terapijos metu psichologė vaikams leido liesti smėlį, improvizuoti ir kurti norimą piešinį. Viso užsiėmimo metu psichologė padrąsino vaikus išbandyti šį metodą nebijoti iššūkių, neslopinti patiriamų jausmų, ugdyti drąsą bendraujant su aplinka. Užsiėmimo pabaigoje vyko diskusija apie emocijų svarbą, bazines emocijas ir baimės įveiką.

Socialinė darbuotoja nepamiršo stiprinti vaikų užimtumo organizuojant kūrybines dirbtuvėles, kurių metu pagal paskirtą tematiką vaikai kūrė rankdarbius: knygos skirtukus, pieštukinę, įvairiais rudens dekorocijas. Meninių užsiėmimų metu buvo ugdomas vaikų kūrybiškumas, dėmesingumas, o rankdarbių kūrimas padėjo vaikams lengviau kontroliuoti emocijas, ugdė kantrybę bei skatino pasitikėjimo savimi jausmą.

Svarbu paminėti, jog maisto gaminimas vaikų dienos centre pilnavertiškai prisideda prie vidinių vaiko savybių ugdymo, skatina pasitikėjimą savimi, plečia žinių akiratį ar net įtakoją naują prasmingą laisvalaikio praleidimo būdą. Socialinė darbuotoja organizavo kulinarinius užsiėmimus, kurių metu vaikai išbandė naujus receptus, mokėsi pagaminti norimą patiekalą įsitrakiant į procesą visiems vaikams kartu.

Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė

Leave a Reply