Skip to main content

VšĮ „Kauno lietaus vaikų “dienos centre „Svajonė“ Balandžio mėnesis praėjo neapsakomai greitai, kūrybiškai, linksmai, kadangi vaikai turėjo pavasario (Velykų) atostogas netrūko daug juoko, žaidimų, naujų neišbandytų veiklų.

Šį mėnesį buvo skiriamas didelis dėmesys lavinti vaikų savitvarkos ir savarankiškumo įgūdžius. Vaikai atvykę į vaikų dienos centrą buvo mokomi nusirengti savo rūbus, pasikabinti į tam tikrą paskirtą vietą, nusiauti batus, apsiauti šlepetes, nusiprausti rankas su muilu. Dienos pabaigoje buvo formuojami vaikų savitvarkos įgūdžiai, kiekvienas vaikas privalėjo nusinešti savo indus į indaplovę, nušluostyti stalą, valyti dulkes, išluoti patalpas. Tokiu būdu buvo lavinami ir formuojami vaikų asmeniniai įgūdžiai laikytis disciplinos, higienos įpročių. Vaikams buvo sudarytos puikios sąlygos atvykus į centrą po mokyklos atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla pavyzdžiui žaisti skirtingus stalinius žaidimus, žiūrėti pasirinktą filmą. Šį mėnesį vaikai laisvalaikiu žiūrėjo filmus pavadinimu „Vilis ir paslaptinga planeta “ ir „Raudonasis šuo“. Šie filmai buvo skirti paminėti aviacijos ir kosmonautikos dieną bei šuns dieną. Po filmo peržiūros vyko filmo aptarimas. Kulinarinių užsiėmimų metu vaikai mokėsi kepė cukinijų blynelius, vištienos kepsnelius, scramble eggs, šokoladinius keksiukus. Mėnesio pabaigoje vaikai lankėsi Pavasario mugėje Laisvės alėjoje, vaikščiojo po parkus, aplankė Kauno pilį, Studentų skverą.

Šį mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė “minėjome:

  • Pasaulinę Autizmo supratimo dieną;
  • Vaikų dienos centro lankytojo gimtadienį;
  • Aviacijos ir kosmonautikos dieną;
  • Džinsų dieną;
  • Šuns dieną;
  • Šokoladinių keksiukų dieną;

Prasidėjus vaikų atostogoms „Kauno lietaus vaikų“ dienos centre „Svajonė“ minėjome Pasaulinę Autizmo supratimo dieną, kurios metu su vaikais buvo organizuojama diskusija, kaip jie supranta šią dieną. Taip pat vaikai žiūrėjo edukacinį filmuką apie autizmo dieną, kuris buvo skirtas edukuoti vaikus. Meninių užsiėmimų metu šią ypatingą dieną vaikai pūtė skirtingų spalvų balionus bei juos dekoravo pagal šios dienos tematika. Taip pat naudojant mėlyną spalvą kūrė plakatus Autizmo dienos progai paminėti. Sekančią dieną centre buvo organizuojami kulinariniai užsiėmimai, kuriuos organizavo „One bite“  virtuvės šefų komanda. Kulinarinių užsiėmimų metu vaikai mokėsi gaminti skirtingus užkandukus. Pagal instrukcijas visi vaikai gamino beigelius, bao bandeles, burgerius, vieno kasnio sumuštinukus. Vieni vaikai smulkino salotas, kiti pjaustė avokadą, kiti pjaustė grybus, dėliojo grilintas daržoves, salotas, tepė džemą ant lifiolizuotos duonelės. Svarbu paminėti, jog maisto gamyba vyko visiems vaikams komandiškai įsitraukus į procesą. Tarp užkandžių gaminimo vyko pertraukėlės, kurių metu virtuvės šefė pasakojo apie darbą virtuvėje, darbo pasidalijimą komandoje, pristatė pagrindinius garnyrus, kuriuos naudoja gaminimo metu. Po intenstyvios gamybos vyko užkandžių degustacija. Vaikams edukacija buvo naudinga, kadangi jie sužinojo naujos informacijos apie maisto produktus, ugdė kantrybę dirbant komandoje bei ragavo išskirtinius užkandukus, kurių kiekvieną dieną neparagausi gaminant namuose. Savaitės pabaigoje su vaikais minėjome dienos centro lankytojo gimtadienį, kurio metu vaikai leido linksmai laiką: žaidė stalinius žaidimus, valgė šventinį tortą, kūrė gimtadienio dekoracijas bei atvirutes. Taip pat laisvalaikiu žaidė „Kahoot “, žaidimo metu stiprino geografines, istorines žinias. Po žaidimo vaikai buvo apdovanoti saldžiais prizais.

Taip pat centre netrūko organizuojamų ir kūrybinių dirbtuvėlių, kurių metu vaikai naudodami skirtingas menines priemones, kurė įvairiausius darbelius. Vaikai kūrė boružėles iš tualetinio popieriaus  ritinėlių, drugelius iš spalvoto popieriaus. Mokėsi pasisiūti adatinę meškiuką iš veltinio  iš siūlų kūrė šuniukus, iš vandens buteliukų ir medžiagų gamino pingvinus. Meninių užsiėmimų metu kūrė planetas naudojant dažus ir kempinę, dekoravo pasirinktą piešinį naudojant akvarelę ir citriną. Mokėsi komponuoti norimas figūras naudojant klijus, kruopas, kankorėžius.

Šį mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė“ buvo teikiamos psichologo paslaugos. Psichologė užsiėmimuose su vaikais kalbėjo apie jų emocinę būklę, jausmus. Veiklos buvo prasmingos ir įsimintinos, kadangi vaikai atliko eksperimentą, kurio metu naudojo druskas, klijus. Vaikai ant balto lapo braižė apskritimą ant kontūro pylė klijus ir visą apskritimą padengė klijais. Toks terapinis metodas padėjo vaikams atsipalaiduoti. Vaikai mokėsi išlieti spalvas ant piešinuko naudojant vandeninius dažus. Vaikai treniravosi šią techniką tam, kad turėtų įgūdžių atliekant svarbią kūrybinę užduotį piešiant su druska begalybės ženklą. Kadangi šią savaitę mūsų vaikų dienos centras minėjo Tarptautinę Autizmo spektro dieną, psichologė su vaikais kūrė begalybės ženklą siekiant pagerbti, palaikyti sergančius vaikus. Dekoravimas vyko naudojant druskas, spalvotus dažus. Taip pat vaikai užsiėmimo metu naudojo neįprastą priemonę foliją, kuri buvo naudojama siekiant pavaizduoti save. Iš folijos vaikai kūrė skulptūrą, vaizdavo save ir aplinkinius žmones. Vėliau vaikai turėjo užbaigti sakinius, kurie prasidėjo tu man patinki, nes….. Tokia užduotis skatino vaikus vienas kitą dar geriau pažinti, išmokti pasakyti gerą žodį. Vėliau parašę sakinius vaikai turėjo išsirinkti vieną labiausiai patinkantį lapelį, kurį parašė kiti vaikučiai. Išsirinkę lapelį vaikai turėjo užšifruoti žodžius naudojant piešinių techniką. Užsiėmimų eigoje vaikai atliko savivertės diagnostika naudojant menines priemones piešė gėlę, kūrė medžio šakas, kurios simbolizavo gerąsias vaikų savybes bei stiprybes. Su vaikais psichologė kalbėjo ir apie vertybes, dėkingumą. Užsiėmimo pabaigoje vaikų buvo paprašyta pagalvoti ir užrašyti už kokias savybes jie save myli bei gerbia. Šios užduoties metu vaikai buvo skatinami rašyti atvirai, tai ką jaučia iš širdies. Vaikai kūrė dėkingumo medį, karpė skirtingas korteles. Vėliau vaikai žaidė žaidimą taikant kortelių metodą. Pvz vaikų buvo paklausta klausimų apie vienišumą, vienatvę, stresą, patiriamą nerimą, laisvalaikį, gėda kalbėti su suaugusius, kaltę, bendravimą su artimaisiais.  Paskutinį mėnesio susitikimą su psichologe vaikai užsiėmimų metu kūrė gyvenimo šūkį, žaidė lavinamąjį žaidimą naudojant emocijų korteles, piešė piešinius pagal pateiktus klausimus pvz: koks jis medis yra? Tokiu būdu vaikai mokėsi reflektuoti apie savo asmenines savybes, diskutuoti grupėje naudojant skirtingas technikas bei priemones.

Taip pat centre Balandžio 24 dieną minėjome Džinsų dieną, kuri skirta palaikyti solidarumą moterims vilkint džinsu moterų, kurios patyrė seksualinę prievartą. Šią dieną centre buvo vykdoma prevencija, kurios metu vaikai buvo supažindinami su šios dienos tematika, vykdomu projektu, vyraujančiomis problemomis. Vaikai buvo raginami šią dieną dėvėti džinsus, žiūrėjo edukacinį filmuką apie seksualinį smurtą.  Svarbu paminėti, jog socialinė darbuotoja individualių užsiėmimų metu vaikams pristatė užduotį pavadinimu „Temperatūros matavimo metodas“. Užsiėmimo metu vaikų buvo paprašyta naudojant menines priemones atsakyti į tris pagrindinius klausimus: Kuo vaikai turi pasidžiaugti? Dalykai, kurie vaikus neramina? Nauja informaciją, kurią vaikai nori pasakyti? Šis metodas buvo naudingas, kadangi stiprina vaikų emocinę būklę, leidžia lengviau reflektuoti apie patiriamus išgyvenimus, kurių dažnai neparodo kasdieninėje veikloje.

                                                                    Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė

Leave a Reply