Skip to main content

VšĮ „Kauno lietaus vaikai“ vaikų dienos centre saulėtą Gegužės mėnesį pradėjome puikiomis nuotaikomis. Gegužės mėnesį vaikų dienos centre „Svajonė“ minėjome:

  • Mamos dieną;
  • Europos dieną;
  • Tarptautinę šeimos dieną;
  • Kauno miesto gimtadienį;

Meninių užsiėmimų metu vaikai gamino atvirutes savo mamoms, močiutėms. Per Europos dieną piešė ir dekoravo Europos vėliavą. Per tarptautinę šeimos dieną piešė savo artimuosius, tačiau nepamiršo ir gimtojo miesto gimtadienio. Per šias progas socialinė darbuotoja organizavo diskusijas ir su vaikais aptarė, jog svarbu puoselėti teigiamus santykius su šeimos nariais, pabrėžė, jog svarbu ugdyti pagarbą tėvams ir aplinkiniams žmonėms. Kadangi mieste vyko Kauno 615-ojo gimtadienio šventė vaikai su socialine darbuotoja apsilankė Santakos parke, sudalyvavo organizuojamoje mugėje, ragavo saldžias karštas spugytes.  Kadangi Gegužės mėnesis lepino gražiais, šiltais orais socialinė darbuotoja su vaikais aplankė ir Studentų skverą, organizavo pikniką gamtoje, vaikai važinėjosi riedlentėmis, žaidė žaidimus su kortomis, kamuoliu, mėgavosi saulės spinduliais ir skaniais užkandžiais. Centre taip pat socialinė darbuotoja mokė vaikus laikytis etiketo prie stalo, skatino vaikus įsitraukti į organizuojamus kulinarinius užsiėmimus, kurių metu vaikai mokėsi pagaminti norimą patiekalą pagal pateiktą receptą.  Šį mėnesį vaikai išmoko iškepti sveikuolišką bananų duoną, kepė keptą duoną, dekoravo blynelius su šviežiais vaisiais.

Svarbu paminėti, jog socialinė darbuotoja kiekvieną dieną klientams teikė socialines paslaugas, kurių metu atvykę į centrą vaikai buvo mokomi savitvarkos ir savarankiškumo įgūdžių: atėjus į patalpą nusirengti savo rūbūs ir pasikabinti į tam tikrą paskirtą vietą, nusiauti batus, apsiauti šlepetes, nusiprausti rankas su muilu. Dienos pabaigoje buvo formuojami vaikų  savitvarkos įgūdžiai, kiekvienas vaikas privalėjo pavalgius pietus nusinešti savo indus į indaplovę, nušluostyti stalą, valyti dulkes, išluoti patalpas. Tokiu būdu buvo lavinami ir formuojami vaikų asmeniniai įgūdžiai laikytis disciplinos, higienos įpročių. Vaikų dienos centre vaikams buvo sudarytos puikios sąlygos po sunkios dienos mokykloje atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla (laisvu laiku pažaisti kompiuterinius, stalinius žaidimus, žiūrėti mėgiamą serialą ar filmą. Individualių ir grupinių užsiėmimų metu socialinė darbuotoja organizavo vaikams įvairias užduotis vaikų baziniams dėmesingumo įgūdžiams lavinti atsižvelgus į vaikų amžių. Visos paskirtos kūrybinės užduotys vaikams padėjo sumažinti nerimą, elgesio sunkumus, pagerino savireguliaciją ir dėmesio funkcijas.

Svarbu paminėti, jog vaikų dienos centre yra teikiamos psichologo paslaugos, kurios organizuojamos kas antrą Pirmadienį. Gegužės 2 dieną centre apsilankė psichologė ir vedė grupinius užsiėmimus. Tą dieną psichologė organizavo diskusiją, kurios metu su vaikais aptarė jų dabartinę emocinę būklę. Ši užduotis buvo integruota per meninius užsiėmimus, kadangi vaikams reikėjo patiriamus jausmus, patirtus įvykius perteikti ant balto popieriaus lapo. Kiekvienas vaikas atlikdamas šią užduotį interpretavo savitai, kadangi pagalvojo ir apie savo laisvalaikio paleidimo būdus, santykį su šeima. Užsiėmimų metu buvo pristatyta svarbi tema apie šeimos vaidmenį vaiko gyvenime. Vaikai turėjo galimybę lavinti savo motorikos įgūdžius dėliodami Lego kaladėles. Po šios užduoties vaikai gebėjo atpažinti ir apibūdinti vyraujantį santykį su šeima. Šios užduoties tikslas buvo įgalinti vaikus mylėti savo tėvus ir suprasti, jog yra tėtis ir mama. Sekanti užduotis buvo skirta mokyti tinkamo elgesio modelių pvz: vaikai mokėsi išpiešti jausmus konkrečiam asmeniui, vaizdavo baimę, pyktį dekoruojant žmogeliuką. Vėliau vyko diskusija apie patiriama kančią ir teigiamas emocijas, kurias vaikai atsimena ir jaučia. Vėliau vaikams buvo pateikta kūrybinga užduotis sukurti išorinę aplinką, kuri padėtų įsivaizduojamam žmogui įveikti kylančius sunkumus. Užsiėmimo pabaigoje vaikai žaidė atidumo žaidimą, kurio metu psichologė pateikė vaikams teiginius iš skirtingų temų į kuriuos reikėjo atsakyti. Taip pat  nepamiršo atlikti  nusiraminimo pratimus. Jų metu vaikai mokėsi atlikti užduotį pagal instrukcijas pvz: sugniaužti, atpalaiduoti kumščius, atsipalaiduoti, likti ramybės būsenoje. Visus patyrimus, kuriuos jautė užsiėmimo metu vaikai piešė ant balto popieriaus lapo.  Per kitus užsiėmimus psichologė vedė vaikams diskusiją apie emocijų kaitą. Užsiėmimo metu vaikai pasitekdami savo fantaziją turėjo dekoruoti žmogeliuką pagal tam tikras emocijas pvz: vaikams reikėjo pavaizduoti kurioje kūno dalyje atsispindi konkretus jausmas pvz: gėda, baimė, meilė, pavydas, nuostaba ir kt. Vėliau buvo taikomas kortelių metodas, kurio metu per tam  tikras istorijas vaikai mokėsi  atpažinti tam tikrą emociją ir ją apibūdinti. Susitikimo pabaigoje vaikams buvo paskirtas kūrybinis darbas, kurio metu reikėjo plėšyti spalvotą lapą pagal savo dabartinę emocinę būklę ir klijuot ant lapo, o suklijavus atpažinti tam tikrą objektą, jį patobulinti sukuriant tam tikrus elementus ir sugalvoti piešiniui pavadinimą. Dailės terapijos metu taikoma koliažo technika buvo naudojama tam, kad vaikai lavintų atidumą, kantrybę, gebėtų atsipalaiduoti ir negalvotų apie sunkumus. Mėnesio pabaigoje grupinių užsiėmimų metu psichologė organizavo diskusiją, kurios metu vaikai žaidė žaidimą atsakinėdami į pateiktus klausimus, kurie buvo skirti geriau pažinti savo vidinę emocinę būklę, stiprinti pasitikėjimo jausmą, atpažinti savo stipriąsias ir silpnasias puses, nepamiršti puoselėti teigiamus santykius su šeimos nariais ir aplinkiniais žmonėmis.

                                                                    Parengė: socialinė darbuotoja Dovilė Pūraitė

Leave a Reply