Skip to main content

I ketvirčio projekto ,,Negalime likti abejingi“ metu užsiėmimus vedė 5 skirtingi
specialistai: psichologas, specialusis pedagogas, muzikos specialistas, meno specialistė,
socialinė darbuotoja. Atsižvelgiant į vaikų gebėjimus ir poreikius 1 kartą per savaitę (5
d.d.) po 2 val. vyko 5 skirtingi užsiėmimai, kuriuos vedė projekte dalyvaujantys specialistai.
Sausio, vasario, kovo mėnesiais dienos užimtumo metu buvo lavinami projekto dalyvių
socialiniai, saviraiškos, kasdieninio gyvenimo įgūdžiai, buvo atkreiptas dėmesys į pažintinių
funkcijų formavimą.
Reabilitacijos projekto metu vaikams buvo ugdomi kasdienio gyvenimo įgūdžiai.
Užsiėmimų metu vaikai buvo mokyti savisaugos įgūdžių, gebėjimo atrasti pagalbą pasiklydus
ar ištikus kokiam nors nelaimingam atsitikimui, taip pat su vaikais aptarta kaip reikia elgtis
gatvėje, parduotuvėje, viešo maitinimo įstaigose. Atsižvelgiant į praktinių veiklų naudą
projekto dalyviai vyko į viešojo maitinimo įstaigą pietauti, į maisto parduotuvę apsipirkti. Šių
veiklų metu vaikai mokėsi saugaus eismo, padėti vienas kitam, skaičiuoti, sudaryti pirkinių
sąrašus atsižvelgiant į finansus.
Projekto dalyviai stiprino savo asmeninius gaminimo, maisto ruošos įgūdžius
gamindami karštus sumuštinius, dešrainius, grikių kotletus, kepdami blynus, kiaušinienę,
virdami avižinę košę. Ruošiant maistą, projekto dalyviai buvo motyvuojami paruošti virtuvę
bei sutvarkyti virtuvę po gaminimo proceso (išsiplauti indus, nurinkti ir nuvalyti stalą, sudėti
produktus ir virtuvės įrankius į jiems skirtas vietas). Maisto gamybos metu ypatingas
dėmesys buvo skiriamas aptariant elgesį prie stalo, ugdomi stalo etiketo pagrindai (stalo
serviravimas, stalo padengimas, naudojimasis stalo įrankiais). Laikas virtuvėje dalyviams
suteikė galimybes įgyti naujų patirčių: įvairių maisto patiekalų gaminimo, bendros švaros
virtuvėje palaikymo, mokymosi naudotis buitine technika. Projekto dalyviai ruošė patiekalus
naudodamiesi receptais rastais internete. Buvo ugdomi projekto dalyvių receptų supratimo
įgūdžiai.
I ketvirčio metu vyko muzikos užsiėmimai 1 kartą per savaitę (penktadieniais).
Projekto metu buvo stiprinami vaikų saviraiškos, kūrybiškumo, bendravimo įgūdžiai,
ugdomas pasitikėjimas savimi. Muzikos specialistas mokė projekto dalyvius groti gitara.
Užsiėmimų metu vaikai klausėsi dainelių ir bandė dainuoti pritariant gitara, kūrė savo
kūrybos dainas.
Sausio – vasario mėnesiais kartą per savaitę (trečiadieniais) vyko meninės veiklos.
Projekto metu per menine veiklą buvo skatinamas projekto dalyvių kūrybiškumas, buvo
siekiama, kad dalyviai atsipalaiduotų, išlietų įvairius jausmus. Projekto dalyviams vykdavo
individualūs ir grupiniai užsiėmimai. Grupinių meninių užsiėmimų metu vaikams buvo
ugdomi bendradarbiavimo įgūdžiai, atkreiptas dėmesys į komandinio darbo, pasitikėjimo
svarbą. Organizuoti užsiėmimai leido dalyviams būti kūrybiškiems, išreikšti įvairius savo
jausmus, atsipalaiduoti ir taip sumažinti įtampą.
Specialiosios pedagogės veiklai buvo skirtas pirmadienis. Užsiėmimų metu buvo
naudotos įvairios metodikos: vaidmeniniai – socialiniai žaidimai, pokalbis, diskusijos,
knygos skaitymas, aktyvios potyriminės veiklos, kūrybinės dailės raiškos užduotys.
Psichologo veiklai buvo skirta 18 val. Jų metu buvo siekiama ugdyti vaikų
pasitikėjimą savimi, atpažinti ir įvardinti savo jausmus, rūpintis savo gera sveikata, pasijausti
grupės nariu, atsakingu už bendros veiklos sėkmę.
Pirmų užsiėmimų metu buvo siekiama geriau pažinti ir susipažinti vieniems su kitais,
stiprinti vaikų savivertę, padėti atpažinti jausmus ir emocijas, mokyti įvairių streso, nerimo
įveikimo technikų dailės raiškos priemonių pagalba, leisti vaikams žaisti žaidimus, kurie
padėtų formuoti sėkmės pojūtį, bendrystę, taisyklių ir normų laikymąsi. Per patyriminius
žaidimus ir veiklas vaikai geriau mokosi pažinti savo stipriąsias ir tobulintinas savybes,
susidraugauti, spręsti iškilusias problemas.
Vaikams ypatingai patinka piešti ir atlikti kūrybines užduotis, lipdyti iš plastilino,
vaidinti įvairias situacijas, atpažinti jausmus ir emocijas, susiejant su savo asmenine patirtimi
ir gyvenimu.
Projekto dalyviai mokinosi kartu draugiškai užsiimti veikla, atlikti užduotis iki galo.
Užsiėmimų metu buvo pastebėta, kad pagerėjo projekto dalyvių bendra nuotaika, buvo
pastebimas nusiraminimas ir įsitraukimas. Užsiėmimų metu, užsiėmimo dalyviai lavino akių,
rankų koordinaciją, smulkiąją motoriką, ugdė dėmesio sutelkimą, susikaupimą atliekamam
darbui. Užsiėmimai padėjo atsipalaiduoti, mažino vidinę įtampą, skatino išreikšti save
kūrybiškai. Patirtas kūrybinis džiaugsmas kėlė dalyvių savivertę, mažino vidinę įtampą,
pagerino emocinę būseną.
I Ketvirčio eigoje, projekto dalyvių artimieji turėjo galimybė konsultuotis su socialine
darbuotoja, esant poreikiui su psichologe. Artimieji buvo kviečiami konsultuotis, gauti
reikiamą informaciją, individualia emocinę pagalbą. Galima pastebėti, kad savipagalbos
šeimų auginančių neįgalius vaikus susitikimai padeda spręsti kylančias emocines ir kitas
problemas.

Leave a Reply